Love

Gillar mitt nya jobb=)

Än så länge har jag haft ett 10-tal träningspass och tycker det är jättekul! Mest har jag haft små grupper, men har även testat på individuell träning samt större grupper. För mig som person är det väldigt utvecklande på många sätt att vara i fokus som ledare. En utmaning kan jag verkligen säga som inte är "ledartypen". Från och med nästa vecka ska jag hålla ett nytt pass som är sponsrat av kommunen och därmed gratis för deltagarna. Det är en 8-veckors viktminskningsutmaning som jag får planera och lägga upp bäst jag vill. Spännande spännande!

Mitt intyg

Denna veckan har jag spenderat några tidiga morgonar med att träna en klient som bor i ett maffigt hus med minst sagt maffig utsikt över stan, inte annat än att man känner sig som en kändistränare!=)

Lasershow

Senaste veckorna har det varit Brisbane festival här och varje kväll har det varit en lasershow utöver floden från city och south bank. Massa ljus och vattenspel med musik till, jättefint! Det är det enda vi sett av festivalen..

Fler fina bilder från Bali..

Vi hade solnedgången åt ett håll och

månen åt det andra, vackert!!

Kvällens restaurang blev ett strandalternativ där vi njöt av god mat, drinkar och live musik

Mys mys mys!

Vilken vår!

Underbart väder, fortfarande svalt på morgon och kväll men dagarna är fyllda med sol, klarblå himmel och 25-30 grader senaste veckan. Då kan jag bara njuta lite extra åt mitt nya jobb som tränare utomhus i det vackra. Igår hade jag ett pass med ett företag, dock endast ett fåtal som dök upp men kul var det! I morse började dagen 5.30 med ett PT pass med en man på hans gård, riktigt roligt! Sedan bar det av till fritidset där det blev målningar i alla dess former. Nästa vecka kommer det bli fullt upp då jag ska hålla i 10 pass, men ser redan fram emot det!=)

PT- Ki i full utstyrsel=)

Våra ringar :)

Mer om Bali

Bali var som sagt en lugn och skön resa, väldigt billiga priser med ca 25kr för en huvudrätt. Det var väldigt nerskitat, överallt ser det ut som soptippar i diken och på folks gårdar. Antar att de är så underutvecklade att avfallshantering och kompostering inte finns på deras karta. Likaså var det en huvudväg som var i riktigt bra kvalité medan resten av vägarna var smala och med extrema hålor. Tutan användes frekvent som varning -nu kommer jag och kör förbi dig så fäll gärna in backspegeln annanrs ryker den=)

På Gili Meno, lilla ön som vi var på fanns det mängder med katter men inga hundar. Svansarna var avklippta i varierande längder, har ingen aning om varför men grymt kändes det. För att ta sig runt åkte de liten häst och vagn (små ponnier som drog en vagn). Det var även gott om tuppar som gal i gryningen så några morgonar gick vi upp för att njuta av soluppgången när vi ändå var vakna. Vi hade bara saltvatten att tvätta oss i och elen kom och gick lite hur som helst. Det som alltid förvånar mig mest är hur genuint glada människor i underutvecklade länder verkar, de har alltid nära till skratt i jämförelse med stressade västerlänningar och det känns alltid väldigt äkta. Ibland kanske vi tycker humorn är lite väl simpel dock, men skratt är ju alltid härligt!=)

Rundtur på Bali

Jag är nu certifierad Personlig Tränare!

Wiiiieee nu är jag färdig Personlig Tränare och börjar jobba redan nästa vecka!! Spännande!!!=)=)

Så här glad blev jag när mitt intyg kom;-)

We´re back!

Igår kom vi tillbaka från en kanonvecka på Bali. Mestadels av tiden spenderade vi på lilla ön Gili meno som ligger utanför Lombok. Det var verkligen en liten ö, det tog ca 1,5 timma att promenera runt längs stranden, en båt avgick två gånger dagligen till Lombok och det fanns ca 5 simplare ställen att äta på. Vi spenderade dagarna på stranden, mestadels liggandes i skuggan med varsin bok och det blev även en del fantastisk snorkling, underbara koraller fiskar och gigantiska sköldpaddor! Perfekt avkoppling med andra ord!
Sista dagarna spenderade vi på fastlandet, en natt i Ubud som är Bali´s kulturmecka, sedan hyrde vi en taxikille nästan en heldag och besökte tempel, risfält, varma källor och ett kaffe/te/choklad/frukt plantage.

Baliiiiii!!!

Imorgon åker vi på en veckas underbart härlig semester till Bali!!! Vi ser fram emot strandhäng på vackra stränder, bad, sol, snorkling, god mat, härliga strandpromenader, fin natur och en insikt i det balinesiska livet och kulturen!=)=)

Vårens första dag!

Så här ser våra citroner ut just nu, fortfarande väldigt gröna och lite för små för att vara mogna än.
Idag är det första vårdagen och det är en helt underbar 24 gradig dag! I förrgår däremot var det säsongens första storm, med massor regn åska och blixtrar, jag var redan på jobbet med min cykel så det blev en blöt tur hem kan jag säga!