Onsdagsmys

Igår lyxade vi till det med middag och efter det en tur i parishjulet. Alltid kul att avbryta vardagen med något socialt. Jag hade kvällspass med ett företag vid south bank så mötte upp de andra på plats, alldeles perfekt!

Stackars lilla koalabebis

Den här lilla stackarn förlorade sin mamma i en hundattack häromdagen. Hunden dödade alltså mamman och punkterade bland annat babyns ena lunga. Hon är bara 2 månader och bodde i pungen och skulle göra det ytterligare några månader så är därför väldigt utsatt och skör, ett mirakel att hon överlevde! Hundattacker är väldigt vanliga för koalor.

Tisdag

Grattis på morsdag alla mammor!

Hoppas ni får en fin dag därhemma! Vi har haft en superfin dag med långpromenad på stranden. Igår skrev vi engelska prov halva dagen för ansökan om permanent uppehållstillstånd som vi är mitt uppe i. Det var 4 delar; en muntlig,skriftlig, läs- och hörförståelse, precis som när man gjorde nationella prov i skolan. Det var ca 350 pers som skrev provet och jag skulle gissa på att 95% var asiater, det var inte många blonda personer i lokalen! Personen som satt bredvid sa att detta var hennes tredje försök att klara provet.. Både jag och Oskar tyckte det var ganska simpelt vilket var skönt. Denna veckan har vi även gjort en hälsoundersökning där det togs blod- och urinprov, lungröntgen, hiv test mm. Nu måste vi bara invänta resultaten och fylla i lite fler papper och sedan kan vi lämna in ansökan!

Solnedgångsyoga

Vilket proffs!:)

Så det kan gå..

Ny skylt med texten upp och ner... tog några dagar innan de ändrade på den!

Kvällsbild

Lite mer Singapore

En rulltrappa utomhus och till en park???

Här äter vi på en inomhusmarknad, billig, stark och god mat!

Million Paws Walk, baby och IKEAbesök

har vi sysslat med idag! Första bilden är på gänget vi gick promenaden med fr vänster Oskar, Greg, Nancy, jag, Kitti, Peter och Carly med vovven Hercules. Det var en välgörenhetspromenad till "rädda djurorganisation" och ca tusen människor med hundar deltog. Efter det åkte jag och Oskar till Nicole och David som fick sin dotter Fabienne dagen innan vi flög till Sverige. Där stannade vi några timmar och fick lite utbildning i spädbarn=) Därefter åkte vi till IKEA och köpte lite smått och gott. Hemma vid tretiden och bara slapp efter det.

Singapore

The Merlion, vattensprutande lejonet som är ett av Singapores landmärken

Jag kan jag med!!

Väldigt häftig gångbro

Vi dricker Singapore Sling på Raffle Hotel där den första drinken gjordes

Tillbaka i Brisbane

Jaha då var vi tillbaka igen! I söndags morgon landade vi nöjda efter en härlig semester. Det var underbart att avsluta resan med några dagar i Singapore, så himla skönt att dela upp resan och därmed slippa jetlaggen. Det var skönt att komma hem och ha hela söndagen på oss att fixa, dona och ta igen oss. Igår var det tillbaka i vardag och arbete igen. Vädret är underbart nu, nattemp på ca 8-10 grader och dagstemp på 20-23 med klarblå himmel och sol. Däremot blir det mörkt tidigt så vi saknar de härligt långa vårkvällarna i Sverige. I Singapore var det väldigt fuktigt och varmt, över 30 grader varje dag. Första natten bodde vi som sagt på det häftiga hotellet, och rum på 41a våningen. De andra 2 nätterna bodde vi lite mindre centralt men fortf i ett högt hotell då vi hamna på 21a våningen. Bilder från poolområdet uppe i det blå:

Rosa delfiner!

Sightseeing

Idag har vi tagit oss runt singapore med tunnelbana, promenerat och åkt taxi. Vi har varit på shoppinggatan orchard road, tittat i teknikshoppingcenter på 7 våningar, checkat ut från lyxhotellet (syns i bakgrunden på bilden), skippat lunch för att vi var för mätta sen hotellfrukost, käkat middag i stadsdelen little india o avslutat kvällen på raffles hotell med singapore sling drinkar.. Ännu en fantastisk dag i Asien! :)

Singapore

Njuter vid världens största utomhuspool på 57e våningen:)

Tack Sverige, familj och vänner!

Imorgon bär det av mot Singapore och några dagars semester där innan vidare avfärd till Brisbane. Vi har haft d jättebra här hemma och har varit underbart att spendera tid med nära ock kära. Många fina dagar men även några kalla och blöta, äkta svenskt med andra ord;) Tyvärr har vi inte kunnat svara alla er som frågat när vi flyttar hem igen, vi känner oss självklart kluvna men än är vi inte redo att lämna Australien. Så saknar ni oss allt för mkt får ni spara ihop till en semester o hälsa på oss i landet långt där borta!!