Regnskogspromenad

Gårdagen spenderade vi i ett underbart område ca 1,5 timma från Brisbane. Lamington National Park heter området och det finns hur många promenadstigar, vattenfall, utsiktsplatser mm som helst. Luften är så himla skön inne i regnskogen och en hel del djur stötte vi också på.. Som tur var, var det äckligaste djuret (pytonormen nedan) dött!! Men jag kan ju säga att jag vände 180 grader och skuttade iväg på millisekunden då jag insåg vad som låg bredvid min fot! Han såg ut att ligga i en vilandes position men reagerade inte eller rörde sig alls när vi kom gåendes så vi insåg att han var död och först då vågade vi försiktigt ta oss förbi.


Kommentarer
Postat av: Malin

AAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH Tur att jag inte var med där!!! Kram!

2012-03-11 @ 16:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0