Fitnessutmaningen startad

I morse hade jag det först passet av kommunens 8 veckors fitnessutmaning och den började ju sådär med en stormvarning. Men trots det började passet helt OK, hade 6 deltagare som jag mätte omfång på och gjorde några olika fitnesstest för att sedan om 8 veckor göra om dem och förhoppningsvis se lite resultat. Deltagarna var av varierande hälsa och mål. Efter halva tiden kommer regnet och sedan stormen. Som tur var hade vi några bord under tak och därmed ett utrymme att fortsätta passet utan att bli genomblöta. Det fick bli lite improviserat men känner mig ändå rätt nöjd och deltagarna var nöjda med första passet. Det här passet kräver mycket mer planeraing och eftertanke iom att det inte bara handlar om fysisk aktivitet utan även kost och hälsa. Verkligen en utmaning för mig som ny tränare! Hade önskat att det skulle varit 2 ggr i veckan, känns som väldigt lite tid och mycket man vill få med utan att det ska bli för mkt för deltagarna.. Jaja till nästa kommer det nog fler nya deltagare om stormarna håller sig borta! Jag är ganska glad med siffran jag hade idag, nog med grejer att hålla reda på=)


Jag bär stolt Sveriges färger=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0