14 grader och vantar??

Hmm nu är det något som är fel.. idag har det varit 18 grader som varmast men 14 grader när jag cyklade hem från jobbet och vantarna var välbehövda! Jag fattar inte hur det kan kännas så kallt när det eg absolut inte är det. Har vi verkligen acklimatiserat oss såpass och vant oss vid värmen att 14 grader är kallt?? På morgonen är det ca 10 grader och folk tycker det är superkallt, kanske känns det kallare för att folk runtomkring pratar mycket om hur kallt det är? Jag fryser ofta i vilket fall som helst men tycker ändå vintern här är underbar (den officiella börjar imorgon 1a juni). Visst att mornar och kvällar är lite kyliga men dagarna är superfina!

På TV och andra reklammedel pratas det om att nu när vintern är på gång kan man mysa inomhus mer, med filtar och varm choklad. På träningar kommer inte en del längre för att det är "för kallt", nu är det ju perfekt väder för att aktivera sig utomhus! Folk är allt bra knasiga här=) Men jag är väl lika knasig jag som har vantar på mig när det är 14 grader...=)

Kommentarer
Postat av: Birgitta & Sven Högberg

Hej på er!

Det är inte utan att vi känner oss lite priviligerade med en utetemperatur på 24 grader plus i Vänersborg. Birgitta blev mycket imponerad av den fina blomsteruppsättningen som anlände lagom till hennes högtidsdag och tackar så mycket för att bli ihågkommen det var jättetrevligt Tack, Tack.

Ha det så gott båda två

Birgitta & Sven

2011-05-31 @ 14:10:18
URL: http://koiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0