Jobb och födelsedag

Den här veckan kör vi en reklamkampanj med Hair Loss jobbet, vilket innebär att vi står i ett köpcentrum gör oss synliga och delar ut information. Igår var vi där mellan 8-17.30 vilket var en lång dag ståendes! Vi försökte ragga lite kunder (vilket jag avskyr), vi har en lottdragning där vinnaren kan vinna ett program som gör att deras hår börjar växa igen. Låter knasigt på svenska men bästa översättningen jag fick fram. I vilket fall är det ju ett känsligt område och vissa tar illa upp när man pratar om det. Men de flesta tar det med glimten i ögat och ett gott skratt. Aldrig har jag fått så många leenden på så kort tid av folk som bara går förbi, så det är ju trevligt! Det är många fruar som tycker deras män börjar bli tunnhåriga och behöver göra något åt det, medan männen själva inte gärna erkänner. Idag gick det i alla fall mycket bättre än igår, folk kom fram till oss så vi behövde inte ta första steget och gå fram till dem. Så idag fick jag fler namn på listan än min chef, även om det inte var så många namn så kändes det bra!=) Eftersom alla är så trevliga så blir det faktiskt roligt, även om själva uppgiften kan kännas jobbig. På min födelsedag fick förresten en mumsig muffins av min chef=)


En rolig grej som jag fick reda på när jag jobbade på shoppingcentret är att innan affärerna öppnar finns det folk (främst pensionärer) som motionerar genom att gå runt i det enorma centret. Haha roligt tycker jag det låter men det är ju ändå en bra idé, inne på köpcentret i AC´n är det svalare än ute i solen. De har blåa t-shirtar på sig så man ska veta vilka de är (går på bilden som syns inte så tydligt).


Här är de fina presenterna jag fick av tjejkompisarna! En jättefin tavla på en bild som Nicole själv tagit, en fin skål, skönhetsprodukter och en supermjuk sjal (tydligen ska den hjälpa mig då jag alltid fryser på kvällstid).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0