Hot hot hot

Nu har vi låneinternet trådlöst från Oskars jobb i väntan på vårt eget som kommer denna veckan! Det går rätt bra utan internet men ibland behöver man det verkligen för att kolla upp saker! Om inte annat så underlättar det en hel del och sparar tid. Vi börjar komma iordning och göra oss hemmastadda här nu. Vi trivs verkligen super! Det är så fint, my sigt och tyst här, vi får nypa oss i armen för att förstå att vi verkligen bor här och med våra egna grejer!=) I helgen åkte vi runt till affärer och köpte lite av varje så nu börjar det bli ett hem=) Det är bara köksmöbler, hallmöbel och lite småplock kvar. Utemöbler ska Oskar och en jobbarkompis köpa ikväll, de gick nämligen inte in i vår lilla yaris, även om den sväljer mycket mer än man tror!

Efter 2,5 vecka med oregelbunden feber så börjar jag bli frisk nu! Har känt mig piggare sen i måndags och det är superskönt! I fredags gjorde jag Första Hjälpen kursen, verkligen en heeldag! Så mycket info att jag var helt slut efter den dagen, men intressant var det. 

Oskar är duktig som går till och från jobbet varje dag (=5km) och det verkar fungera jättebra (jag är imponerad och nöjd så länge han fortsätter=)) Senaste dagarna har varit 33-35 grader med hög luftfuktighet, så varmt är det! Konstigt nog tycker jag inte det är så farligt, i vanliga fall avskyr jag hetta+luftfuktighet men kanske har vant mig? Visst är det varmt på fritidset utan AC och när vi leker ute med barnen (i skuggan) men bara man dricker mycket vatten så går det fint.


Småland mitt hem! Här på IKEA är det barnens lekområde

Vi provar ut madrasser med vår fd grannar Mike och Kate som blivit nuvarande grannar igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0