Praktik och praktiskt test

Nu är min praktik färdig och det är dags att förbereda för ett praktiskt test nästa vecka. Då ska en kompis spela min klient som jag ska ha ett introduktionsmöte med då jag går igenom hälsostatus genom att kolla blodtrycket, mäta kroppsomfång, göra en hållningsanalys och mäta styrka. Sen ska jag planera ett kort träningspass bestående av 4 övningar med uppvärmning och stretch. Det viktigaste är nog att komma ihåg att förklara allt jag gör och varför jag gör det, lite nervöst men det ska nog gå bra. Praktiken var intressant och roligt men de gick inte igenom allt som krävdes så imorgon ska jag få en 4 timmars privat genomgång=). Efter det här praktiska testet är tre kurser avklarade och två kurser kvarstående. PT-Ki närmar sig!=)


Blodtrycksmätare som jag fått låna av boxtränaren. Både jag och Oskar har provat så den funkar=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0