Girls weekend!

I helgen ska jag på tjejhelg till Stanthorpe som ligger 3 timmars bilfärd inåt landet. Tydligen är det kallt där så nu har jag köpt mössa och fleecetröja så är därmed redo för vinter! De hade 1 grad under natten häromdagen och ca 16 dagtid, antar att vi inte ska vara ute så mycket under nattetid så kanske inte behöver en vintergarderob med mig..=) Vill inte riskera att frysa för det är ju ingen höjdare. Vi har blivit garanterade att inte frysa inomhus, det finns öppen spis och värmefiltar=) I Melbourne har de fått snö, vilket inte är så vanligt men glatt välkommet av barnen. Här har det varit kallt senaste dagarna också med ca 12 grader dagtid! Varenda människa man pratar med beklagar sig och tror de håller på att frysa ihjäl. De har inte upplevt en svensk vinter kan jag lova! I lägenheten där vi bor nu har det inte varit kallt en enda gång än så länge, vi har fortfarande över 20 grader inomhus! Förra lägenheten vi bodde i var ju riktigt kall på vintern, vi hade väntat oss lite kyla här eftersom vi bor på bottenplan men är glada för att slippa det! På måndag är det röd dag så vi stannar i stanthorpe tills dess. Återkommer med bilder nästa vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0