Sjuk..

Jaha då var man sjuk igen=( Något som inte är som det ska i kroppen.. Vet inte vad det beror på men har varit sjuk en hel del sen vi flyttade down under. Självklart berodde det i början på att jag började arbeta med barn som sprider lite allt möjligt omkring sig. Men nu borde det vara nog. På tal om barnen så hr de haft vinterlov i 2 veckor nu och det har varit kallt (under 20 grader) så mycket tid har spenderats inomhus. Sjukt men sant. Strålande sol men en kall vind gör att vi aktiverar oss inomhus istället. Men en dag lekte de utomhus och då händer en ovanlig grej- en 8-årig pojke biter en annan pojke i ryggen, så ett rejält bitmärke blir kvar! Första gången något våldsamt hänt så det var överraskande.

I helgen har vi tagit det lugnt, jag har försökt vila så mycket som möjligt. Vi har varit en sväng och kollat på ringar, väldigt kul och svårt! Man kan ju säga att vi kan väldigt mycket mer nu än innan helgen även om det inte blev något köp.

En fika med favoriten chai-latte och den här gången testade vi den nya flugan babyccinos, en drink för barn som är med sina latte-mammor och fikar. Mjölk med marshmallows, mycket skum och choklad sprinklat över. Inte lika god som jag förväntade mig då den inte var varm.

 


Kommentarer
Postat av: Annika

Tänkte på en sak, du (ni) kanske redan vet det... men på Postens hemsida kan man ladda upp egna bilder och skicka som vykort, så kommer det ett framkallat kort (A5-storlek a.k.a halvt A4) med text på baksidan levererat i lådan...... Vill ni ha min adress ;) heheheheh

2011-07-11 @ 19:01:56
Postat av: Ki

Tack för tipset, det hade vi ingen aning om!

2011-07-12 @ 00:28:45
Postat av: Malin petersson

Krya på dig min vän! Hoppas du blir frisk snart! Kramar!

2011-07-12 @ 11:39:19
Postat av: Birgitta & Sven Högberg

Hej och tack för vykortet som vi fick i går 12/7 fantastiska vyer. Synd att du har blivit sjuk men du får krya på dig, hoppas att det blir snart.

Vi besökte Lysekil i går, blåsigt men för övrigt en vacker sommardag. Hälsningar från Vänersborg.

Birgitta & Sven

2011-07-13 @ 10:40:49
URL: http://koiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0