Bibliotekskort och regn

Igår spöregnade det hela dagen och idag ser tyvärr inte bättre ut.. Jag var på biblioteket och skaffade ett bibliotekskort så jag kan börja låna böcker för det är rätt dyrt att köpa böcker här. Fint stadsbild på kortet!




Nu är det så mycket vatten i floden att det når upp till gångvägen under högvatten...

Förresten så har jag bokat en långhelg i Melbourne i början av februari! Oskar ska dit och jobba i 2 hela veckor så då åker jag dit i halvtid=) Jag har inte varit därnere innan så det ska bli kul! Igår var min första dag på fritidset efter julledigheten och eftersom det regnade var det främst filmtittande som gällde. Vi sjöng också karaoke, jag sjöng några ABBA sånger vilket var väldigt skoj. Minst sagt en rolig dag på jobbet! igår var även den första dagen som jag körde bil till jobbet, innan har jag undvikit det och cyklat även i regnet men någon gång måste vara den första och många är fortfarande lediga så trafiken är rätt lugn, så det gick kanon! På kvällen fick himlen alla dessa vackra färger!

 


Kommentarer
Postat av: sarah

hoho vad kul att se en sådan väl uppdaterad blogg som idag, fina bilder du bjuder på :) Gott nytt år på er!! Hoppas ni hinner med great ocean road när ni ändå är i melbourne. Vi tog den rundan på två dagar fram och tillbaka. väldigt fina vyer! Kram på er

2011-01-07 @ 15:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0