Australia Day

 

Australiens nationaldag firade vi på stranden i Mooloolaba på Sunshine Coast. Vädret var underbart och stranden packad med folk. Varje år hålls en tävling i att få så många som möjligt att ligga på en uppblåsbar thong (aussie ordet för flipflop) i vattnet. Det hålls en tävling i varje stat och målet är att komma med i Guinness rekordbok, förra årets rekord var ca 1100 st thongs på rad men kommer inte ihåg från var. Jag kan bara säga att det var massor av folk, men vet inte om det räckte hela vägen. Det var rejäla vågor idag så jag kände av sjösjukan när jag låg och guppade på madrassen.. Bortsett från det var det en rolig och väldigt annorlunda upplevelse och förhoppningsvis slog vi världsrekordet!


Hundarna har blivit sprejade i rött och blått i ära av Australia Day..


Här ligger vi och njuter på våra thongs -jag, Oskar, Mike och Kate


Kate och jag på våra gigantiska thongs


På hemvägen från Sunshine Coast stannade vi till i byn Toorbul


Där hoppar kängururna runt överallt!


Istället för vakthund har det här huset tydliegn en vaktkänguru=)


Kommentarer
Postat av: sarah

wohowowow coooola bilder dära :)

2011-01-26 @ 14:02:38
URL: http://skristiansen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0