Bye bye Northbridge and beautiful city view!

Idag börjar vi flytta över grejer och ikväll blir det en tur till IKEA, då det är enda kvällen de har kvällsöppet. Öppettider är fattiga här, affärerna har öppet kontorstid så jobbar man dagtid så hinner man aldrig till någon affär innan de stänger. En kväll i veckan har de öppet sent. Det är ju skönt för de anställda att slippa jobba kvällar men affärerna måste ju förlora nåt enormt på det, än om de hade haft öppet. Tyvärr har jag rykt på feber, lite olämpligt mitt i en flytt men inte mkt att göra åt. Känner mig hyfsat pigg men kroppen brinner rätt bra och det blir ju inte bättre av 30+ värmen utomhus. Imorgon ska vi få hjälp av oskars jobbarkompis med lastbil för möbler som vi förhoppningsvis hittar..=) Det vi måste ha är kylskåp och säng och gärna en soffa. Tvättmaskin, torktumlare, diskmaskin, mikro och vinkylskåp (!) ingår.

Sista dagarna har vi fixat med att flytta el, gas och internet och jisses vad komplicerat och kostsamt de gör det här. Ibland inser vi verkligen hur smidigt och effektivt det mesta hemma i svea är! Här blir man regelbundet förvånad över hur ineffektiva och "osmarta" saker är. Nu kommer vi inte ha internet på 1-2 veckor, men jag tar mig säkert till biblioteket nån dag. Oskar åker till Melbourne nästa vecka igen och stannar till torsdag kväll, så första veckan i nya lyan blir jag där själv utan oskar, internet, tv... vad ska jag hitta på?? Hehe perfekt tid att koppla av från allt tekniskt och bara njuta av en bok eller förmodligen fixa i lägenheten!


Hej då fina utsikt och hej då trafikljud!=)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0