Det närmar sig jul..

Hörde att ni har det vitt och fint hemma nu, hoppas det håller sig till helgen! Här är det ca 28 grader med underbart låg luftfuktighet så det är jätteskönt! Njuter som 17 och hoppas luftfuktigheten hålls låg så man slipper gå runt och vara klibbig dagarna i ända och tvätten går att torka utomhus. När det är hög luftfuktighet blir allt fuktigt och då menar jag allt, kläder mat, ja allt man kan tänka sig. 


Igår var jag ledig på eftermiddagen så Björn och jag tog med oss inlinesen och åkte ut till havet där vi åkte en underbar tur längs vattnet. Oskar jobbade sin sista dag innan julledigheten och idag är pojkarna iväg på upptäcktsfärd. Jag har jobbat på fritidset hela dagen och idag var det en kille från ett zoo där med alla möjliga sorters djur. Vi fick klappa ormar, krokodil, bebiskänguru och en otroligt söt possum/ekorre, helt okej arbetsdag! Imorgon har de hyrt in en hoppborg så det kommer bli full aktivitet och efter det har jag ett träningspass och sedan börjar min ledighet! Kusin Martin och flickvän Melina kommer tidigt fredag morgon så sedan blir det julfirande tillsammans=) Förresten har jag nog inte berättat att min kompis Nancy är just nu på väg till Köpenhamn för en 3 veckors semester och bland annat ska hon fira jul med min familj! Hon hade inga planer över jul så jag erbjöd "min plats" därhemma=) Hon nappade direkt och föräldrarna godkände så på fredag kommer hon till Gislaved för en svensk jul, häftigt!=) Vi åt middag ihop innan hon åkte och Björn lärde henne God Jul och lite andra viktiga ord.. upp till bevis hur många hon kommer ihåg.. ska i varje fall bli jättekul att höra om upplevelsen=)


Miniliten koalabebis som bara är sååå söt (inte med från zoo idag dock)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0