Public Holiday - Ekka day!

Idag är det röd dag här, så jag har varit ledig men Oskar har jobbat ändå. Det är bara brisbane som är lediga, alla andra städer har ledigt andra dagar så deras kunder behöver support även idag. Det är en dag då befolkningen från farmarna runtomkring kommer in med sina produkter och visar upp sig och säljer, som en stor marknad fast nuförtiden är det massa shower, tävlingar, åkattraktioner, uppvisningar m.m. Showen är öppen i hela 10 dagar och vet inte hur mycket folk den lockar, särskilt barnfamiljer. Vi var inte där förra året och blir nog inte detta året heller. 

Istället började jag dagen med ett gruppträningspass 6.30 i morse. Det drar ihop sig till jag själv ska börja jobba som tränare så håller på att lär mig av "min blivande chef". Nästa vecka är passen 5.30 på morgonen istället, det är tidigt! Tanken på att gå upp så tidigt känns jobbigare på kvällen än vad det är att faktiskt gå upp konstigt nog. Men det är roligt! Eftermiddagen spenderade jag med Nancy, vi fikade och strosade runt på South Bank.


Jag lyckades bli medhjälpare till en show vi tittade på, en kille som gjorde lite av varje för att underhålla. Jag fick asssistera med att tända hans facklor som han skulle jonglera med och sedan sätta ett hänglås efter att han blivit insnurrad i en kedja...Stod ca 50 pers i publiken som tittade på, så nu blev man nästan kändis- Christine from Sweden!=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0