Möhippa

Neeej det är inte min!=) Igår var jag på min första möhippa och Oskar på motsvarande (har blackout för det svenska ordet). Paret som ska gifta sig är Enrico och Emmaline. Enrico organiserar fotbollen vi spelar och det är så vi lärt känna honom. Det var en trevlig möhippa men kändes mest som en vanlig tjejkväll med gott och alkohol. Killarna spelade paintboll på eftermiddagen, sedan satt de hemma hos oss i några timmar och efter det gick de till en bar här i området vi bor, West End. West End har många mysiga restauranger och bra barer så tjejgänget stannade där hela kvällen också. Vi var 11 tjejer varav två tjejer spelar fotboll med mig och retserande hade jag aldrig träffat innan. Blivande bruden har jag bara träffat en handfull gånger så det var kul att bli bjuden till möhippan! På torsdag äger brölllopet rum i Maleny, en bergsby som ligger ca 1,5 h härifrån. Jättevackert område som vi stannar i över natten och sedan är det brunch på fredag förmiddag. Idag har vi shoppat lite kläder inför den stora dagen, det är ju vinter så man behöver något mer än en klänning framåt kvällen!=) Oskar hittade en fin kavaj. Mellan mån-tor kommer Oskar vara i Perth och träffa kunder, sen tor-fre i Maleny så det blir inte många timmar på kontoret (även om han tror att han kan jobba halva tor och halva fre..=)). Vi får väl se hur det blir men kul med bröllop ska det i varje fall bli!


Emmaline och Lucia


Vårt bord med alla gottegrejer


Min fantastiskt goda Brownie med glass och ännu mer choklad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0