Skatorna attackerar MIG!

Ja ni som trodde att det var ett skämt att skatorna attackerar och att man därför måste ta till olika medel för att skydda sig, blir nu klart bevisade att det inte är ett skämt. Jag blev nämligen attackerad på väg till jobbet igår! Den skiten attackerade bakifrån, snabbt gick det och han hacka till mig i örat!!=( Inte kul alls men som tur var blev det inget allvarligt av det, bara lite ömt idag. För att det inte ska hända igen så har jag idag pimpat min hjälm och gjort den fågelsäker. Fick ta vad som fanns på jobbet och vilka skratt det blev, de tycker jag är ännu knasigare efter det här=) Vilka blickar jag fått idag haha ser väl ut som en idiot men better safe than sorry! På väg till jobbet idag fick jag spontanbesök av en man som cyklade upp bredvid mig och frågade om min utspökade hjälm höll fåglarna borta. Han berättade att han själv blivit attackerad flera gånger! Jag sa som det var att det var första dagen jag cyklade med hjälmen så här så hoppas på det bästa..


Kommentarer
Postat av: K1

haha, du är la för go! hoppas din pimpning av hjälmen hjälper så det gör nån nytta:) Här hemma blir vi inte attackerade av skator, men av rejäla vindbyar o regn! nu har hösten satt igång känns det som! Antar ni har betydligt bättre väder...kram!

2010-09-15 @ 22:15:57
Postat av: sarah

hoho rooligt trick! :) Häftiga delfin/valbilder! :) kraam

2010-09-16 @ 16:03:01
URL: http://skristiansen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej!



Ni verkar ha det bra så ingen mening jag frågar hur det är med er ;-). Själv har jag fullt upp på jobbet. Fick anställning på ett nytt projekt som ska hållas i ett år. Spännande men innefattar också stora krav. Jag kikar in på din blogg lite då och då, verkligen kul att kunna följa er. Dock kan jag bli bättre på att skriva här. JAg har börjat rida med så jag får skylla på att tidsbristen. Kommer hem sent från jobbet o sen iväg till stallet för att slutligen stupa i säng.. hehe.. men kul är det! (Ska tävla på söndag). Nog om mig.. Jag gick in här för att TACKA för kortet! Jag blev verkligen glad ska du veta TACK TACK TACK... du kom ihåg min födelsedag =). HA det bra min vän!! Nu ska jag förbereda mat till morgondagen. många kramar! Sandra

2010-09-16 @ 21:31:13
Postat av: jerd.palmqvist

Vi här hemma är glada att det bara är SKATORNA som går till attack ,så du får fortsatta att använda hjälm. Den kanske skrämmer bort mer än fåglarna ?



Hösthälsningar från Solhemsgatan

2010-09-16 @ 21:34:55
Postat av: m.bergenholtz

TACK för fantastiska bilder och uppdateringar om er "vardag". Här är höstregn och rusk. Så medan vi kryper mer och mer inomhus, tänder ljus och försöker mysa till det så gör ni raka motsatsen. Vi har en harunge som flyttat in under vår trappa och som äter i rabatten men det låter lindrigt jämfört med skator. Fortsätt ha det bra. Margaretha och Göran

2010-09-19 @ 10:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0