Några bilder från första dagen i Auckland


Aucklands hamn med det fina gröna vattnet!


Medan Oskar jobbade var jag på sightseeing med dessa härliga damer=) Deras partners var på samma konferens som Oskar så jag blev tillfrågad om jag ville hänga med på en tur i stan och självklart ville jag det! Kvinnan närmst till vänster är från Sydafrika, sen södra Australien, Fiji och närmast till höger är från USA, så det var en rejäl blandning både av kultur och ålder. Det var en jätterolig dag, alltid kul att träffa olika sorters människor. Damen från Australien sa att om jag har vägarna förbi Adelaide så är jag välkommen att hälsa på henne, så jag fick en ny vän på 69 år=)

Sushimacka! Annorlunda och väldigt god. Det var väldigt många asiater i Auckland och framförallt japaner så det fanns mycket god sushi! Vi förvånades även av hur många Maorier som är urbefolkningen, det var i stan.

Kommentarer
Postat av: Anni

Oj, vad du får vara med om mycket! Så kul att läsa och hänga med i era äventyr och er vardag. Här går det nu mot höst, i morse när jag vaknade var det alldeles disigt och frost ute, så nu börjar det bli kallt också... Imorgon börjar jag jobba, spännande! Ska hoppa in lite kvällar och helger, blir inte jättemycket men får ändå komma iväg lite.

Ha det gott!!! Kramar från oss!

2010-09-29 @ 10:13:37
Postat av: Annika

Oj, den sushimackan såg ju väldigt spännande ut! Var det gott?

Roligt med bilder och vad kul att du hade några att umgås med medan Oskar var iväg och var "viktig" ;)

2010-09-29 @ 10:38:30
Postat av: Ki

Kul att komma igång med jobbet igen Anni, skönt att träffa lite folk igen kan jag tänka! Ledsen att jag inte svarat på mejlet än, men jag har några bilder jag tänkte skicka med därför det dröjt.. vi saknade er i Byron!



Annika: Sushimackan var supergod! Sushin var om möjligt ännu godare i NZ än den är här. Det kommer fler bilder..=)

2010-09-29 @ 12:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0