Hemma från Auckland!

Det har varit fem härliga dagar på NZ, vädret har varit sådär mest mulet men klarat oss bra från regn. Det är väldigt likt svenskt väder och temperatur i Auckland, nu är det vår där och ca 15-18 grader men väldigt blåsigt då staden ligger precis vid havet. Hemresan var lite seg då vi åkte via Sydney och bytte flyg där, så från dörr till dörr tog det 11 timmar för oss att komma hem till lägenheten. Oskar åkte direkt till jobbet och jag åkte hem emellan för att börja jobba om en stund.

På flygplatsen i Sydney frågade en kontrollant mig om jag kunde hjälpa till med ett hundtest, jag fick stoppa något i fickan som hundarna sedan skulle sniffa sig till (om de skötte sitt jobb=) och det gjorde de! I två omgångar kom en svart labrador och sniffade sig till min ficka! Duktiga=) För besväret fick vi hoppa förbi en bra del av kön så vi var nöjda. På ditresan hade tydligen Oskar bombkontrollerats, han hade fått följa med till ett rum och undersökts av något instrument. Rutinkontroll får vi säga för jag tror inte han var misstänkt=) 

Det finaste med Auckland var det härligt gröna vattnet som staden omringas av. Hinner inte skriva om vad vi gjort, det kommer info och bilder imorgon! Lägger upp en bild bara för att ni ska se hur Auckland ligger.


Kommentarer
Postat av: Birgitta & Sven Högberg

Hej!

Hur orkar ni hålla igång som ni gör????

Kul verkar ni ha. Här sätter hösten in med full styrka mörkt o kallt. Skoftebyn har klättrat allt högre i seriesammanhang sen Oskar slutade.

Själv har jag opererats för åderbråck och är lite handikappad, skönt att ha det gjort. Ha det så bra vi tänker ofta på er.

Birgitta & Sven

2010-09-27 @ 16:45:56
URL: http://koiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0