Oskar på jobbresa

Igår morse åkte Oskar till Perth i Western Australia och ska vara där ända till fredag! Stackars mig blir ensam hemma hela veckan. Eftersom Perth ligger på västkusten är det en bra bit dit, tar ca 6 timmar med flyg! Så det är ju skönt att han inte bara får vara där en natt utan hinner med att se sig omkring också. Det ska tydligen vara en jättefin stad men väldigt isolerad. Vi såg att temperaturen var 35 grader där i helgen.. hoosch det är varmt! Vi har haft turen här i Brisbane att sommarvärmen inte kommit än. Vädret är perfekt nu med 27 grader på dagarna sol blandat med moln och 20 grader på nätterna. Stor skillnad mot vädret hemma, har hört om den fina snön!=) Veckorna närmar sig jul men jag kan inte säga att jag har mycket till julkänsla och tror inte det kommer bli så mycket heller i värmen! Visst spelas det julmusik i vissa affärer och det börjar komma upp fler och fler ljus runtom stan och på fredag ska den stora julgranen på torget resas.
Nu är jag precis hemkommen från ett nyöppnat chokladcafét nere vid South Bank. Första gången jag var där men en av tjejerna har redan varit där tre gånger=) Det är väldiga köer på kvällar och helger men nu på eftermiddagen var det lugnt. De har verkligen allt man kan tänka sig med choklad! Tror det här är mitt nya favvo ställe. De har tom pizza med choklad, banan och annat på men den var jag inte alls sugen på att testa! Jag och Vanessa delade på en våffeltallrik med jordgubbar,glass och bananer och sedan en fondue med mörk och ljus choklad som vi doppade jordgubbar, bananer, marshmallows och bananbröd i! Yummm yummmm yummmm!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0