Volontärjobb och feber..

Volontärjobbet innebar att jag skulle ta emot registreringar inför morsdagsloppet som skulle hållas idag. Det var trevliga tjejer som jobbade och glada deltagare som ville hämta ut sina nummerlappar. Ett väldigt enkelt jobb för en god gärning, då pengarna som kommer in går till bröstcancerforskning. Medan jag jobbade var Oskar och köpte ett nytt objektiv till sin kamera, som han sedan kom förbi och fotade mig i action..


Under hela dagen kände jag mig frusen men tänkte inte så mycket på det, så vi åkte till en indisk restaurang i New Farm (relativt ny och fin stadsdel) där ett bord för 10 pers var bokat. Det blev en god middag och en mycket trevlig kväll, men jag kände mig inte på topp. Tog febern när vi kom hem och blev tvungen att ringa återbud till dagens jobb, skulle ha hjälpt till några timmar på morgonen. Istället har dagen spenderats i soffan.. Oskar har varit väldigt duktig och städat (tyvärr var jag för sjuk för att orka hjälpa till..;-). Förhoppningsvis mår jag bättre imorgon så jag kan jobba. Det är förmodligen från jobbet jag blivit sjuk, är nästan ofrånkomligt när man börjar jobba med barn antar jag. Egentligen är Bollywood dans inplanerat imorgon också men får väl vara smart och skippa det..=( Tråkigt, har sett fram emot det! Men det kommer fler gånger..

Här kommer ett par bilder på en underbart vacker solnedgång från igår!

 

 

Enjoy your Sunday!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0