Till salu

När jag satt och läste tidningen till frukosten i morse såg jag vår lägenhetsbyggnad på ett mittuppslag. En lägenhet är till salu för ca 2,95 miljoner.. vi är inte intresserade=) Det var bara kul att se bilden i tidningen. Varje lägenhet ägs av olika människor och många hyr sedan ut dem till hyresgäster som oss, så de kan tjäna en slant. Vår lägenhet är näst längst upp i vänstra hörnet, balkongen är precis under den röda rutan.

 

 

After worken igår var hur rolig som helst! Vi började som 11 st och gick sakta men säkert mot 4 tappra kämpare, det härliga med after work är att man börjar tidigt vilket innebär att man oftast kommer hem hyfsat tidigt. Då slipper man vara trött dagen efter=)

På jobbet igår var det en gullig tjej som frågade hur lång tid 5 minuter är, hur svarar man på det?? Finns det ett bra svar?=) För en själv är 5 min lite, men det beror ju precis på vad man gör. Det kan kännas som en evighet när man väntar på något och varje sekund rör sig sakta framåt men 5 min kan också kännas som de flyger förbi.. helt beroende på vad man gör. Barn lever ju bara i nuet och tänker inte på tid som vuxna, vilket är en väldigt bra sak! Jag var tvungen att fundera på hennes fråga så när hon inte fick svar direkt så gick hon tillbaka till lekandet, så söt=)

Igår regnade det till och från hela dagen och på kvällen spöregnade det verkligen, varken jag eller Oskar har sett något liknande. Himlen öppnade sig något otroligt!! Tur att man var inomhus! Det var sjöar både på gatorna och balkongen.

Nu ska vi ut på promenad i solen och i eftermiddag blir det barbie (australiensisk barbeque) hos Andrew, Oskars kollega. Ikväll ska vi iväg och lyssna på en annan av Oskars kollegor som börjat spela i ett band som har deras första spelning ikväll, det ska bli roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0