Grannar

Vi har just kört ett pass på gymmet, aningen mer motiverade än sist. Oftast är vi ensamma i gymmet, men idag var det tre andra killar där. I byggnaden är det sex lägenheter på varje våning och sammanlagt 44 lägenheter. Konstigt nog så träffar man väldigt sällan på grannarna. Det enda stället man ibland möter på dem är i hissen och då växlar man några meningar. Så vi vet knappt vilka som bor här. Annars är gymmet ett bra ställe att träffa folk på, dock verkar vi inte träna samtidigt som andra. Oskar träffade en engelsman i gymmet för några veckor sen men inte sett honom igen. Idag var det några andra där som vi pratade med och det kanske blir någon form av fest ihop framöver, det skulle vara jättekul! Det är mest par som bor här, utan barn men de flesta äldre än oss. Tror det finns några familjer också. Vi trivs jättebra iaf, den enda nackdelen är trafiken vilket gör att vi inte använder den gigantiska balkongen så mycket. Träffade förresten hyresvärden i mataffären idag och jag frågade om tips för att köpa cykel, hon sa att det finns cyklar i garaget som inte blivit använda på länge så tipsade mig om att sätta upp en lapp i hissen. Så det ska jag göra imorgon! 

Idag var det en väldigt livlig dag på jobbet för barnen fick testa att spela olika instrument så det blev ett jkla liv.. lät inte vackert får jag säga! Men kul hade de=) Annars hjälpte jag till med läxor och mycket stavningar och meningar. Det är verkligen givande när man ser att barnen förstår och lär sig något, så jag förstår vad som driver en lärare. Men några timmar med barnen är lagom för mig=) Efter några veckor på jobbet vet jag nu vilka barn som är busiga/jobbiga och vilka som är så goa att jag vill ta med dem hem=)

Jag fick ett samtal idag om jag är välkommen på en gruppintervju på måndag för en sportaffär (en traditionell denna gången och inte med fitnessklasser som förra). Det känns bra att få lite respons på de jobb jag söker. Jag är verkligen glad att jag har jobbet på fritidset, annars hade jag nog blivit galen av att gå hemma..!

Imorgon blir det afterwork med 10 brudar! Vi ska träffas på en bar 10 minuter från mitt jobb så det är perfekt för mig, kul ska det bli!!

Kommentarer
Postat av: jerd.palmqvist

Hej,Kristin!



Håller tummarna för dig på måndag-lycka till!!!



Kramar från Gislaved

2010-05-21 @ 14:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0