Frukt

Frukt är bland det godaste som finns, speciellt i ett land med så fördelaktigt klimat som gör det så smakrikt! I mataffärer är det ungefär samma pris som hemma, det varierar en del beroende på vilken frukt det är. På marknader och i fruktaffärer är det däremot billigt. Jag har hittat en väldigt bra fruktaffär i närheten av där vi bor. Allt det här köpte jag för under hundralappen.. mums=) Melonerna är favoriterna!

 

 

Det har varit en lugn vecka här. I tisdags regnade det hela dagen och vi var på Bargain Tuesday bio och såg Iron Man 2.. inte mitt val som ni förstår men den var ok. Oskar var nöjd=). Jag fortsätter kämpa på med jobbsökandet, var på ett härligt boxpass igår kväll och jobbar tre dagar denna veckan. Det går fint att jobba, lite svårt att hänga med i språket ibland men det är väldigt lärorikt. Imorgon är det dags att vara svensklärare igen.. 

I helgen ska jag volontärarbeta både lördag och söndag. Det är Morsdag här på söndag och det ska hållas ett event där jag ska medverka, för insamling till en bröstcancerfond. Det ska bli roligt och intressant. Annars har vi inte planerat så mycket för helgen, får se vad som dyker upp =)

Kommentarer
Postat av: jerd.palmqvist

MUMS vilka härliga frukter.

Bra att du ställer upp för ett gott ändamål, vi kvinnor kan...

Ha´ det så gott!

Kramar Jerd

2010-05-06 @ 19:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0