Dinner and dinner

Fredag och lördag kväll har vi spenderat på restaurang, lyx! Igår var vi på Thai restaurang med Tanja och Nestor, åt god mat och drack en del rödvin=) Servitörerna var thailändare allihop så det kändes nästan som vi var i thailand. Servitören berättade om läget i Bangkok och allt som försiggår där. Vi var där till stängning så de praktiskt taget bad oss att gå vid kl 23 haha.

Ikväll har vi varit ute på middag med Andrew (Oskars kollega) och hans flickvän Mel. Blev italienskt och mumsig pizza! Annars har vi bara slappat idag, har regnat och varit mulet hela dagen. Jag har sökt några jobb runtom Brisbane på Subwaykedjan, de söker hela tiden folk så borde inte vara så svårt att få.. Igår fick jag en massa beröm på jobbet, chefen sa att hon tycker jag gör jättebra ifrån mig efter att ha varit där så kort tid och inte har erfarenhet av jobb med barn, det var väldigt skönt att höra! 

Imorgon blir det förmodligen ut till nåt shoppingcenter, (köpa lås till cykeln och Oskar vill kika lite på nya ipaden) och förhoppningsvis är det sol så vi kan ligga och njuta lite vid poolen. 

Måste ju berätta om en obehaglig grej förresten! Hände inte mig, men svenska Pauline. I hennes trädgård såg hade de en två meter lång äcklig pytonorm i veckan!! Den slingrade sig mot deras tak.. de är inte giftiga men kramar ihjäl sina offer. Usch usch usch panik!! Det är tydligen inte alls vanligt att se ormar här (som vi svenskar annars tror). Men hon hade oturen att träffa på en rejäl en.. vi är glada att vi bor i lägenhet!

Lovar att vara försiktig på cykeln!=)

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag hade lätt packat ihop mina prylar och satt mig på första planet hem. Jag avskyr ormar!

2010-05-30 @ 13:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0