Cykeljakt och mysbyxorshopping

Helgen har varit lugn och skön. I fredags mötte jag upp Tanja i stan efter jobbet för en drink på beach house. I lördags tog vi bussen till ännu ett nytt shopping centre där Oskar köpte ny skjorta och finbyxor till jobbet. Vi hittade även varsitt par efterlängtade mysbyxor.. så härliga att gå runt i hemma i lägenheten nu när vintern närmar sig! Jag letar efter en cykel, men det är svårt att hitta. Eftersom vi bor längs floden är det väldigt smidigt att ta sig fram med cykel och till jobbet skulle det vara perfekt att cykla. Har kollat på lite annonser och några cykelbutiker men finns inte alls så mycket och lättillgängligt som hemma. Jag vill bara ha en billig, enkel cykel som rullar! Ska jag köpa den från en affär så är de omonterade och då måste vi låna bil för att få hem dem, men jag har blivit erbjuden skjuts så det ska nog ordna sig.

På kvällen var vi bjudna till Oskars jobbarkompis Andrew för grillning. Det var kul att se hur de bodde (finare än vi trott). Det är roligt att få komma hem till folk och se hur de bor, olika områden och skillnader i standard och pris. Vi satt på deras altan och grillade tills det blev för kallt så vi fick gå in. Bara för att vi är från Sverige så tror folk att vi inte kan frysa eller tycka det är kallt här.. men det är ju inte samma sak som när det är kallt hemma, då är vi inne eller klädda ordentligt!=) Det är en rolig syn runtom stan nu, vissa går i shorts, t-shirts och flip flops medan andra går i täckjacka och stövlar! Själv har jag ett mellanting=)

Igår mötte jag upp Jen och Tanja för lite mys nere vid South Bank. Vi satt och pratade några timmar sen gick jag och Oskar åt lunch, Cold Rock glass till efterrätt. Cold Rock innebär att man väljer en glassmak och sen vilka godisbitar man vill mixa in. Snickers och kladdkaka är mina favoriter, såå gott! Godisbitarna hackas i bitar och blandas med glassen och sen är det bara att hugga in, MUMS!! Efter det strosade vi runt längs vattnet medan solen började gå ner. På kvällen tvingade vi ner oss en sväng till byggnadens gym, men omotiverade som vi var blev det inte mycket träning gjord.. vi försökte iaf =) Ikväll blir det box för mig och jag är laddad! =)  

En karta som visar den centrala delen av floden och vad som finns runtomkring den. Vi bor precis utanför kartans högra sida vid Maritime Museum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0