Business Breakfast

Imorse var jag medbjuden till en Business Breakfast, ett evenemang som hålls varje år som uppskattning till "kontorsfolk". Då kan man självklart undra vad jag gjorde där..=) Min kompis Nicole jobbar på ett företag som sponsrade detta event och hade därför en extra biljett, intressant tänkte jag och hoppade på. Det är ju inte direkt den vanliga miljön jag rör mig i så fick gräva i den lilla garderob jag har för att hitta något passande=) Det var över 600 pers där tom Brisbanes borgmästare så nu har jag sett honom också! Det delades ut priser, vi fick en väldigt god frukost och en mycket inspirerande föreläsning om ledarskap av en man som bland annat jobbat tränat Nelson Mandelas livvakter! Det var grymt intressant!
I och med att jag gick upp så tidigt idag fick jag se den vackra soluppgången=) Det var under 10 grader imorse så jag mötte folk med mössa och full mundering..vintern närmar sig! Vädret är verkligen underbart nu med kyliga mornar och varma dagar. Som våren hemma! (när den infinner sig vill säga). Däremot börjar det verkligen bli kallt inomhus, på dagarna får vi öppna upp för att få in värme! Så man går och småfryser lite konstant nästan. Kan bara tänka mig hur det är för dem som bor i trähus här.. brrr! Som tur är har vi värme också ifall det blir kallare. Nu är vi även glada att vi har heltäckningsmatta på golvet. Oskar saknar sina mysbyxor så i helgen är det prio 1 att införskaffa ett par =)
Jag är förresten frisk nu och har jobbat sen i onsdags och det går fint =) Ska bara käka lunch och sen ge mig iväg för ett pass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0