Första lägenhetsvisningarna

Just hemkommen från en härlig joggingrunda längs floden sitter jag nu och eftersvettas på balkongen, det är underbart här! Vi har bara varit här fem dagar men än så länge har vi absolut inget att klaga på. Idag spenderade vi förmiddagen på oskars jobb, fick träffa alla på kontoret. Jätteroliga människor och jag tror oskar kommer att göra succé där=) Vi har vi varit runt på lägenhetsvisningar, en tjej på Oskars jobb hjälper oss så vi har ganska många inbokade närmaste dagarna. Vi har tittat på tre stycken idag i lite olika områden, varav en gick bort direkt och de andra två var helt ok. Det är väldigt svårt att veta vad vi letar efter och för- nackdelar med de olika. Tur att vi får lite hjälp!! Finns mycket som vi inte tänker på överhuvudtaget, tex balkong som har sol mestadels av dagen. Det låter lockande för en svensk men vi förstår att det blir alldeles för varmt! 

Det skiljer sig en del här när man söker lgh, det gäller att vara först till kvarn eller helt enkelt att göra ett bra intryck, inga kösystem direkt! Vissa lgh kommer möblerade medan andra inte ens har kyl- och frysvaror. Vi tittar på det mesta, det skadar aldrig att kolla runt så mycket som möjligt! Det smidigaste vore ju att få en möblerad men vi får se vad det blir! Vi håller er uppdaterade =)

Kommentarer
Postat av: sarahochmike

halla brisbane. gud vad skoj och folja er har!! hoppas det gar bra med lgh letandet. nu vantar vi pa att planet ska ta oss till den varma och svettiga djungeln pa borneo. wio wio watcha. kramar

2010-03-16 @ 11:45:56
Postat av: Rickard Lindén

Gött gött gött säger jag bara! :) Varit busy så inte hunnit kika på bloggen, men nu är jag up to date igen! :D Jag är grymt avis!



2010-03-16 @ 23:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0