En härlig födelsedagspicknick!

Tack för alla gratulationer!

Anni- Roligt att dopet gick bra, men vad menar du med bröllop.. ?? Så kan du ju inte skriva!! VEMS bröllop?!

Fam Bergenholtz- Roligt att ni tittar in!

Sven och Birgitta- Kul att ni hittat hit, det här fungerar lika smidigt som resdagboken!

Idag är det alltså min 25-årsdag och vi har spenderat mestadels av dagen i en mysig park. Vädret har varit ca 27 grader så en sommarklänning passade fint idag =) Vi hade picknick, drack vin och bara pratade =) Jag fick till och med två presenter!! Att jag blev förvånad och glatt överraskad!! Jag har endast träffat de här tjejerna en gång innan och två av dem hade alltså med sig present till mig, så himla gulligt. Man känner sig verkligen välkommen hit! Jag fick fyra rödvinsglas, australiensiska chokladkakor och en australiensisk handkräm- very nice! Det var en två söta hundar med i sällskapet.

Medan vi satt där så kom en man fram och berättade att han är homeless and harmless (hemlös och ofarlig) och undrade om vi hade någon peng att ge honom. Han hade ett munspel med sig och då berättade en av tjejerna att det var min födelsedag. Så han tog ton och även började spela, alla sjöng med, det var så roligt! Jag kommer nog alltid att komma ihåg hur jag blev firad när jag fyllde 25 HAHAHA! Vi gav honom en liten slant var så han blev jätteglad han med! Vi sa att han endast fick använda pengarna till mat och ingen alkohol, när han sedan gick till ett annat gäng blev han erbjuden öl men tackade nej vilket var mycket bra! Solen går ner ca 18 så vid 18:30 blir det mörkt, då tog vi färjan längs floden hem till hotellet. Ännu en bra dag här i Aussieland! 



Kommentarer
Postat av: Anette

Hej Kristin o Oskar!

Grattis på födelsedagen Kristin! Hörde att vi fyller år på samma dag!

Det verkar ha ordnat sig fint för er. Ser fram mot att kolla hur ni har det ibland. Hos er går det väl åt höst nu. Här har precis de första snödropparna tittat fram ur snödrivorna.

Ha det gott o ta hand om er!

2010-03-21 @ 20:44:57
Postat av: Hanna

Hipp hipp hurraaaa!!! Vi missaden ju er pa skype idag, har varit o kollat pa nagra lagenheter och hittat en som vi gillade, sa ska betala handpenning pa den imorrn. Sa himla skont!



Kul o hora att fodelsedagen blev lyckad! Skont att ha fatt lite vanner redan.



Ha det sa bra. Kram pa er!!!

2010-03-21 @ 23:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0