Gecko

Häromdagen hade vi besök av en liten bebis gecko i lägenheten. Det är en ödla som ofta sitter på tak och väggar utomhus, vi har några på balkongen. De är helt ofarliga och ger ifrån sig ett högt ljud som man absolut inte kan tro kommer från dessa små djur. Vi har börjat kalla de på balkongen för våra små husdjur och tycker att de är lite söta. Men de får gärna hålla sig utomhus! När vi fick besök av den här lillen plockade Oskar upp den och bar ut till balkongen. Senare när jag var ute på balkongen så kom något fallandes ovanifrån ner på min axel, jag får panik skriker till och viftar bort det (och fortsätter vifta även när det är borta). Det visade sig vara en liten gecko som kanske trillade ner från taket, stackaren blev lika rädd som jag innan vi visste att vi kände varandra=) Detta är den absolut minsta vi någonsin sett.


Kommentarer
Postat av: sa

åhhh är det sådana ödlor (som vi först trodde var en osynlig fågel) ser ut :)wowe vad liten. inte så konstigt att vi aldrig såg hur de såg ut. de gör verkligen ifrån sig ett häftigt ljud. :) Ni verkar ha det kanonbra, njut av din ledighet :) Vi har flyttat in 32 kvadrat och stortrivs. Som att bo på hotell med hotell och takterass kanonbra! Ha det gott kramar

2010-06-08 @ 13:04:54
URL: http://skristiansen.blogg.se/
Postat av: jerd.palmqvist



Liten blir stor, hur stor är den när den är fullvuxen? Tjugo cm ? Nu är den bara så liten och söt.

Hur gick det på matchen? Ni vann förstår jag,du var ju med.Grattis!



Kramar mamma

2010-06-08 @ 20:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0