Första arbetsdagen

Igår jobbade jag mitt första pass på Hair Loss kliniken och det gick bra. Jag fick en genomgång i behandlingarna de gör och information om produkterna. Förutom massagedelen ska jag även jobba som säljare och produktrådgivare så det är mycket nytt att lära! Kände mig lite snurrig i huvudet efter gårdagen men så är det alltid i början av ett nytt jobb. Jag hade tre kunder igår och det fungerade bra. Idag ska högsta chefen flyga in från Perth och kolla läget på kliniken, så det känns lite nervöst men går säkert fint.

Ikväll har vi fotbollsmatch och nu ska vi även börja spela matcher på torsdagar, så det blir fullt upp på vardagskvällarna. Imorgon blir en heldag med båda mina jobb, först massagen mellan 9-13 och sen fritidset 2:30-5-30 och efter det är det box som gäller! Härligt att ha ett lite mer busy schema!

Vi fick förresten vår första elräkning nyligen och på den fanns en ambulanskostnad på ca 120 kr som vi inte förstod någonting av. Det första vi sa var att eftersom vi bor mittemot sjukhuset så ska vi nog inte behöva ambulans för att ta oss dit och trodde det blivit något fel. Men tydligen är det så att alla som bor i Queensland får en ambulansförsäkring på sin elräkning eftersom sjukvårdssystemet inte fungerar som hemma här utan är privat. Skulle något hända så får man gratis ambulansfärd de första 5 milen eller liknande, nu har ju vi privat sjukvård genom Oskars jobb men detta betalar alla tydligen ändå. Jaja man kan aldrig vara för mycket försäkrad=) Men varför det dras just på elräkningen är nog ett mysterium! Ha en skön tisdag!

Kommentarer
Postat av: sarah

haha skumt med elräkningen och ambulansen :) jaja kulturkrock-ni kommer nog stöta på sådana "konstiga" grejer hela tiden :) snart åker marris till USA så nu blir gbg tomt hehe. Kram Bubb hälsar :)

2010-06-23 @ 13:44:23
URL: http://skristiansen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0