Grillfest och jobb

I lördags var vi på en grillfest/30-årsfest som vår granne hade. Oskar har tränat samtidigt som honom en dag i gymmet och då blev vi bjudna. Det är ett engelskt par i vår ålder. Festen började kl 14 och det kom ca 15 personer. Mest engelsmän, några Aussies, Kiwis och en norrman. Norrmannen hade bott i Kungälv i 6 år så pratade hur bra svenska som helst, nu bor han i Perth i västra Australien men jobbar här ibland. Det var en mycket trevlig dag och framåt kvällen gick vi vidare till en bar nere vid South Bank. Det var en riktigt trevlig kväll men kl 23 var alla helt slut efter att ha börjat så tidigt så då gick vi den fem minuters långa promenaden hem. Härligt att bo så nära och bra! På fredag ska vi gå ut med det gänget igen, kul!

Efter att ha känt oss lite halvrisiga hela förra veckan vaknade vi väldigt pigga på söndagen, alkoholen hade dödat allt=) Så jag mötte upp Nicole för en skön långpromenad längs floden och en fika efter det.

Igår var sista dagen på barnens skollov så nu är det tillbaka till att jobba fritidstimmarna efter skolan. Det har varit kul och annorlunda att jobba under lovet och jag har lärt känna barnen mer. Vissa är bara för mysiga=)

Jobbet på hair loss studion går bra, jag kommer in i det mer och mer. Jag tänkte bara klargöra lite om vad företaget gör. Det är en studio dit människor kommer som upplever hårbortfall eller att de är tunnhåriga, främst män. Åldern är mellan 20-45 år skulle jag säga, de flesta runt 30 år. De behandlas med laser och produkter, vilket gör att hårsäckarna väcks till liv och deras hår börjar växa igen. Det får inte ha gått mer än 7 år sedan kunden började bli tunnhårig för att håret ska kunna börja växa igen, har det gått längre tid är det försent. Min uppgift i företaget är att informera kunderna om produkterna, använda dem på dem och ge dem massage på axlar, nacke och hårbotten. De behåller kläder på och massagen sker sittandes, vilket är väldigt bra. Männen som kommer dit är uppenbarligen måna om sitt utseende och tar hand om sig själva. Vissa av kunderna som återkommer varje vecka har jag lärt känna bra nu och det är väldigt kul att prata med så många olika trevliga människor. Eftersom massagen är sittandes istället för liggandes så är det lättare att prata och mycket roligare att massera. De flesta blir det många roliga diskussioner med, men vissa märker man vill ha det tyst så de kan slappna av helt och hållet och ibland även somna=) Antalet kunder varierar varje dag, vissa dagar har jag fullt upp andra dagar väldigt få. När jag har tid över hjälper jag till i receptionen med lite av varje, vilket också är kul. Jag gillar mitt jobb helt enkelt=)

Idag är det en fin vinterdag på ca 23 grader så jag ska sätta mig ute och läsa lite innan jobbet. Ha det så bra i hettan därhemma!

Kommentarer
Postat av: sarah

"ahhaaa" :) kul att du berättade och klargjorde detta :) låter som ett härligt jobb! Har ni några planer på att ta semester i swe då ;) hahaah Kraaam

2010-07-13 @ 12:42:15
URL: http://skristiansen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0