Fixat australiensiskt körkort!!

Vi har just fixat körkort härnere! Beroende på vilket land man kommer från så måste man uppfylla vissa krav. Sverige ligger alltid bra till hos andra länder så det enda vi behövde göra var att visa upp några papper och sedan betala för kortet, sen var det klart! Verkligen skönt att slippa skriva testet! Nu ska vi bara köpa en bil och lära oss köra på fel sida vägen..;-)

Den här veckan har varit kall och mulen. Temperaturen har varit nere på 7 grader på morgonen och runt 16 på dagarna. Jag vet att det egentligen inte är kallt men jag har frusit, särskilt när jag jobbat på fritidset brr! Har haft flera lager på mig och även vantar emellanåt, det låter helt sjukt men husen här är ju svinkalla med sina tunna väggar och ingen isolering så vinden blåser rakt igenom. Likaså äger jag inte heller några varma kläder, har bara sommarjackor så det vara en anledning till att jag fryser. Solen skiner ju för det mesta och då stiger temperaturen rejält så den här kalla veckan har varit ett undantag. Eftersom jag kommer från nordliga Sverige så tror folk här att det är omöjligt för mig att frysa, men jag säger då att jag aldrig har frusit inomhus hemma. Likaså tycker de jag är galen som cyklar i "kylan". På hair loss kliniken är det varmt och skönt.

Veckan har varit riktigt bra, i måndags hade jag fullt upp på det nya jobbet och masserade sex klienter. Hälften av dem var nya som provade på behandlingen och två av dem anmälde sig till programmet direkt efter, vilket kändes skönt eftersom det är målet. Jag börjar känna mig mer bekväm med produkterna och trivs jättebra med både kunder arbetskollegor. De andra dagarna var mycket lugnare så då fick jag hjälpa till med lite av varje i receptionen, fixa lite i behandlingsrummen och prata med folk. Underbart jobb! Igår jobbade jag en heldag med barnen och trodde jag skulle vara helt slut efter det, men nu när de har lov och är på fritidset hela dagarna är de mycket lugnare och mer avslappnade. Det var en härlig dag med många kreativa aktiviteter som är minst lika nyttiga för mig som för barnen=) På kvällen hade vi fotbollsmatch igen och vi vann! Jag gjorde mål men inte Oskar haha=) Tjejernas mål är värda dubbelt så mycket som killarnas för att det ska bli ett mer rättvist spel. Efter det blev det mys med middag och rödvin=) Ikväll ska vi ut och käka med Oskars jobbarkompis Andrew och hans tjej Mel.
Någon hade gjort en fin sandskulptur idag vid city poolen

Haha en rolig skylt jag såg på en allmän toalett. Existerar förmodligen för att det bor ganska många asiater här som inte är vana att sitta ner på ringen när de är på toaletten.. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0