Fullt ös på Fritids

Både jag och Oskar har känt oss halvrisiga hela veckan med halsont, snorande och allmänt låg energi. Det är många som har vinterinfluensan men förhoppningsvis klarar vi oss med den mildare varianten. Så den här veckan har varit väldigt lugn och nästan bara bestått av jobb och vila. Vi skippade fotbollsmatchen. Idag har det varit fullt ös på fritidset och jag är helt slut! Det har varit många aktiviteter på fritidset nu när det är lov. Idag hade vi en stor hoppborg i trädgården, ansiktsmålningar och sandslottstävling i sandlådan.. många exalterade barn som resulterade i en väldigt trött Ki. Efter jobbet träffades jag och Oskar i stan, köpte sushi och satte oss i en park och myste. Ikväll ska vi nog gå på bio och se Toy Story 3 i 3D=)

Barnens matlådor är väldigt intressanta här måste jag säga, som mellanmål äter de popcorn, kakor, chokladbitar, ost, chips eller frukt- varje dag. Det är inte så nyttigt, däremot har jag ingen koll på om det skiljer sig från vad barn i Sverige äter. I vanliga fall har de alltid skoluniform på sig vilket gör det svårt att se skillnad på dem men de senaste veckorna har de varit så söta i sina egna kläder och lättare att hålla reda på. Jag tog några foton med min mobil idag, vet att det sista är suddigt men det framgår ändå vad som är på bilden=)



Förresten så är nya besök inbokade! Över jul och nyår kommer Lotta, Oskars mamma! Likaså har Hanna min goa göteborgsgranne bokat en femveckorsresa till Australien! Jag säger bara välkommen flickor!=)


Kommentarer
Postat av: sarah

åhh vad roligt med besök! hade önskat att vi också kunde ha varit i Brisbane samtidigt, vilken osis! Krya på er! Kramar

2010-07-09 @ 10:43:28
URL: http://skristiansen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0