Besök på gång!

Nu går det mot jul och vi kommer få härliga besök hemifrån som vi verkligen ser fram emot! På söndag flyger min göteborgskompis Hanna ner till Aussie, hon ska vara här på semester i hela 5 veckor! Men hon har inte bara oss att besöka utan även en annan vän. Vi har nästa helg inplanerad att umgås, ska bli så kul!!Även våra kompisar Challan och Mats kommer hit över jul, de åker också på söndag men flyger först till Thailand 2 veckor och kommer sedan hit 3 veckor. De landar här den 20 dec så det är snart det också!=) Besöken tar inte slut där, den 16 dec kommer Oskars mamma Lotta hit och stannar i 3 veckor! Vi har bland annat en road trip inplanerad i mellandagarna, då vi åker ner till Sydney. Det är ca 100 mil till Sydney så vi gör några nattstopp på vägen. Det är väldigt dyrt överallt under julen eftersom nästan alla företag stänger ner och de flesta tar sin semester då. Att fira nyår i Sydney är väldigt populärt och ska vara väldigt vackert med fyrverkerierna i Darling Harbour, men billigt är det inte, vi hittade inget under 6000O kr för en natt! Men då hjälper det ju inte att vi är sent ute heller=) Nyår blir att fira i Brissy och förmodligen på vår balkong med utsikt överfyrverkerierna=) Oskar vet inte hur länge han blir ledig än, men de stänger ner minst 10 dgr. Mitt fritids stänger i 2 veckor och Hair loss studion stänger ner hela 3 veckor! Vi får hoppas att sommaren kommer lagom tills våra gäster kommer, första officiella sommardagen var 1 december men det har varit mulet och regn sen dess. Även våren har varit sval och sämre än någonsin ungefär, men jag tycker det har varit skönt och väder som liknar en bra sommar hemma=)


Plumeria eller Frangipani kallas tydligen de här fina blommorna som jag stötte på på min promenad.  


Kommentarer
Postat av: Anna Persson

Vad kul med så mycket besök =) Var och "vinkade av" Hanna igår kväll och hon hade allt lite resfeber. Hoppas ni får lite sol igen snart, här har vi ju som sagt haft riktigt fint vinterväder ett tag! Kramar

2010-12-04 @ 15:37:50
Postat av: Annika

Vad roligt med mycket besök!

Jag måste bara säga att Plumerian är min favoritblomma. Den är också Hawaiis signum och jag har många blom-smycken därifrån. En väldigt vacker blomma kort och gott!

2010-12-05 @ 22:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0