Helgens utflykt

Bilder från helgens upptäcktsfärd! Vi började med Sunshine Coast Hinterland, vilket betyder inland från solskensskusten som ligger ca en timmes bilfärd norrut. Där finns mysiga bergsbyar, regnskog, vin- och fruktodlingar och självklart vacker utsikt. Väldigt grönt och fint!



När vi kände oss mätta på bergsområden och grönska åkte vi ut till Caloundra, som är närmsta kuststaden till Brisbane. Det var en skön dag ca 25 grader men vinder var lite kall så det var bara ett fåtal som låg på stranden och solade. Däremot var det många surfare ute i vattnet. Man kan sitta hur länge som helst och bara titta på hur de kämpar och sliter i vattnet och väntar på att den rätta vågen ska komma.

I lördags kväll blev det pubrunda med grannarna (paret från england), riktigt kul kväll med många goda drinkar.. Igår var vi bjudna till Helen (en australiensisk tjej) på barbie. Satt hemma på hennes baksida hela eftermiddagen och åt. Ännu en underbar helg=)

Idag åker Oskar på nästa jobbresa som blir till Melbourne, där har vi inte varit innan så det blir kul för honom. Han ska bara vara där till onsdag men förhoppningsvis hinner han med lite sightseeing! Jag ska på möte med en volontärorganisation idag innan jobbet, inför en grej jag ska hjälpa till med på fredag. Jag har kommit in i mina jobb rätt bra nu och eftersom jag inte jobbar heltid så tänkte jag att jag kan använda min tid till att göra lite nytta också. Man kan ju inte bara leva på nöje utan måste kombinera med lite nytta=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0