Public Holiday - Ekka day!

Idag är det People´s day här i Brisbane, så de flesta är lediga, yay! Olika städer har olika datum för ledigheten. Jag är inte riktigt säker på anledningen till ledigheten men Ekka day började som en slags showutställning där jordbrukare kunde visa upp sina djur och produkter. Men det var förr. Nuförtiden pågår showen i 10 dagar och är väldigt stor med tivoli, tävlingar och uppvisningar av alla slag. Jag vet inte om jag kommer gå dit men isf så kommer lite bättre förklaring av vad det är.

Sista dagarna har jag spenderat i sängen/soffan vilandes när jag inte jobbat, men idag har jag spenderat morgonen med att städa hela lägenheten så det måste tyda på att jag är frisk nu (eller kanske ännu sjukare)?! Oskars hemresa har blivit flyttad så han kommer redan i eftermiddag=) Nu ska jag iväg och luncha med Tanja och Jolie! Byee!


Kommentarer
Postat av: jerd.palmqvist

Hej!

Roligt att höra att du känner dig bättre-bra.Här är allt sig likt sol o regn lite varje dag.Igår var jag hos tandläkaren o allt var bra..800kr kostade det-överkomligt tycker jag.

Vi hörs

KRAM Jerd Tisse spinner,han hälsar.

2010-08-11 @ 14:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0