Jobbresor och BIL!

Nu har vi äntligen fått bilen!! En röd Toyota Yaris årsmodell -07, vilken härlig frihet det innebär!! När vi flyttade hit hade vi inte tänkt skaffa bil eftersom vi bor så centralt i en storstad, men det krävs verkligen en bil för att kunna hitta på saker här. Så ikväll blir det invigningstur! Bilder på pärlan återkommer jag med=)

Nu börjar Oskars jobbresor! Igår var han på möte i Noosa, som ligger på Sunshine Coast. På söndag åker han till Sydney för en mässa och stannar där fem dagar. Stackars mig som blir alldeles ensam.. hehe nej då det ska nog gå fint ni vet det heter ju "när katten är borta dansar råttorna på bordet"..=) Det är han och jobbarkompisen Aiden som åker och de ska bo nere vid Darling Harbour (nära operahuset), så de lär få det bra! I september har de jobbresa till Auckland i Nya Zeeland och då ska vi förmodligen göra en weekend av det så det ska bli underbart!

Senaste veckorna har Oskar haft en ihållande hosta och halsont så nu har han varit hos läkaren och fått medicin. Jag har klarat mig- tills nu=( Vintern innebär influensasäsong och tydligen ska augusti vara värst för då kommer kyliga vindar från väst lärde jag mig idag=) Trevlig fredag!



Kommentarer
Postat av: Annika

Härligt att ni fått tag på en bil och kan röra er i lite större områden utan att passa bussar etc. Tråkigt att ni fått tag på något virus bara, hoppas det snart ger med sig. Oskars jobbresor lät spännande!

2010-08-07 @ 10:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0