Rolig helg planerad!

Ikväll ska jag träffa det mixade tjejgänget för dinner and drinks in the Valley, som är partyområdet i stan där de flesta barer och nattklubbar ligger. Jag vet inte hur många vi blir men kul ska det iaf bli! Det blir ju lite osocialt om dagarna när man inte känner så många och sitter framför datorn och söker jobb, även om man varje dag pratar med någon trevlig främling=) Oskar ska ut med en jobbarkompis. 

Imorgon ska jag till en marknad med Martina, en tjej från Österrike som är gift med en australiensare. Sen på kvällen är vi bjudna på en ÄKTA AUSTRALIENSISK BARBIE (barbeque), äntligen efter 4 veckor här blir det att grilla!! Det är en av Oskars jobbarkompisar som har bjudit hem oss till hans hus, ska bli väldigt trevligt!

Igår var jag på min första jobbintervju, fast det var mer en information. Det handlade om massageterapeut, men man var tvungen att gå deras interna utbildning och det var ett väldigt ensamt jobb. Svårt att förklara men inget för mig just nu iaf. En erfarenhet rikare blev jag och fick se en del av Brisbanes södra förorter efter en lång bussresa och en stund vilset letandes efter rätt plats. Som tur är är människorna här väldigt trevliga och hjälpsamma, en dam erbjöd sig att hjälpa mig hitta gatan på hennes internet hemma. Men det behövdes inte utan gick bra ändå=)Idag har jag sökt ett jätteintressant jobb!! Det är är som konsult på ett hälso/viktminskningscenter.. jag vill verkligen ha det.. så hoppas hoppas hoppas!! Bara att vänta och se.. men vill veta NU!! =)

Trevlig helg mina vänner (och fredag för er som just börjat dagen)!!

Kommentarer
Postat av: Anna Persson

Hej söt! Du/nu verkar verkligen ha det toppen =) Hoppas du får hälsojobbet, lät hur grymt som helst!! Själv skriver jag hp-provet imorn å jobbar på söndag, lagom rolig helg. Kramis

2010-04-09 @ 18:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0