Långhelg!

Igår hade jag en intervju kl 8 i den lite annorlunda sportbutiken som även har träningsklasser i lokalen. Det var en gruppintervju, vi var fem stycken som fick sitta på varsin yogamatta på golvet. Lite annorlunda som sagt men intervjun var ändå väldigt seriös. Vi fick berätta om oss själva och sen svara på frågor som mest handlade om hur vi hanterat olika jobbsituationer vi har hamnat i, men även på vilket sätt vi har utvecklats som personer senaste året och senaste veckorna.. tuffa frågor att svara på rak arm men det gick rätt bra. De jobbar även mycket med målsättning så vi fick skriva upp framtidsmål för olika områden. Vi skulle ha förberett en kort lektion i något som jag skrev om i förra inlägget men det blev inte tid för det, vi pratade desto mer istället. Jag är iaf nöjd med min insats så får vi se om jag går vidare till personlig intervju eller ej. Det negativa med jobbet är att man ska vara tillgänglig för jobb varje helg.. men vi får se vad som händer! 

Jag jobbade på fritidset igår också och det gick fint! Det är väldigt svårt att lära sig namnet på över 50 barn när man inte jobbar varje dag men det kommer väl, i nuläget kan jag bara några stycken.. Vädret var bra så många var ute, jag spelade lite rugby med några killar men hängde inte med på reglerna så gick sådär. Några tjejer var väldigt intresserade av att lära sig svenska så lärde dem "hej" och "hej då", får höra sen om de kommer ihåg orden =) Personalen som jobbar där är flest lärarstudenter och igår blev jag fotograferad och uppsatt på väggen som ny anställd =) Fick en hel pärm med info som jag läst igenom om regler, procedurer och uppföranden. Det är som alltid i början, mycket ny info som tar lite tid att processa. 

I onsdags var jag på mitt första boxpass ute förresten! Nere vid floden ca 5 minuters gångväg härifrån så håller de boxpass. Det regnade hela onsdagen så det var bara 8 st kom på passet (veckan innan hade de varit 22). Men det var jättekul!! Passet hålls på olika platser runtom stan och det är tre pass i veckan nere vid oss. Det är så himla skönt att träna utomhus och särskilt kul med gruppass! Jag köpte ett 10-kort så det lär bli fler gånger framöver. 

I helgen är det långhelg! På söndag är det Anzac day, en dag som är tillägnad att hedra alla soldater från Australien och Nya Zeeland som dog under första världskriget. Krigsveteraner kommer marschera i städer över hela landet. Detta innebär i varje fall att måndag är en "röd dag" så folk är lediga. Imorgon ska vi åka ut till Stradbroke Island som ska vara en underbart vacker ö!! Den ligger ca en timmes bilfärd och en timmes båtfärd ifrån Brisbane. Oskars jobbarkompis Andrew och hans flickvän har bjudit med oss (de har bil vilket underlättar en del=)). Vi har hört att man kan se/klappa/bada med vilda delfiner i havet om man har tur!! Det skulle vara helt FANTASTISKT!! Blir det inte den här gången så blir det nästa! =)Trevlig helg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0