Hårmodell

Det har blivit dags för en klippning och när jag gick runt i West End (en stadsdel) så såg jag en skylt om att en hårmodell sökes. Det tog jag som ett tecken och gick in i butiken och frågade vad det innebar - klippa håret kortare, svarade hon. Jaha det lät ju bra tänkte jag utan att veta vad som menas med "kortare".. det lär jag märka imorgon då jag ska dit på morgonen.. Spännande! Återkommer med en bild..

Jag gick runt i West End för att kolla om det fanns skyltar om lediga jobb, hittade en klädbutik där de sökte folk. Var en engelsk tjej som jobbade där nu och vi pratade en bra stund, hon skulle lägga in ett väldigt gott ord om mig till sin chef. Får se om det leder till något, men jag tror det är på det sättet det oftast går till att få jobb. Kontakter eller vara på rätt plats vid rätt tillfälle. 

Igår insåg jag vilken utmaning det är att lära någon svenska.. uttal är verkligen svårt! Det är så självklart för mig men så svårt att förklara hur jag gör vissa ljud eller varför tex bokstaven g ibland uttalas som j.. Ja det är verkligen utmanande och svårt men också väldigt roligt! Blir en hel del skratt när hon uttalar vissa ord (jag skrattar självklart inte åt henne, utan med henne ;)). 

Pratade just med Oskar som är på väg hem från jobbet, han var väldigt glad då han hade haft en demo med en kund idag som gått väldigt bra! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0