Fått JOBB!!=)

Ja, jag har fått ett JOBB!! På ett väldigt oväntat sätt kan man säga..=) Jag skrev i förra inlägget om att jag skulle träffa en australiensisk tjej som vill lära sig svenska. Så jag träffade henne igår, vi fikade i över tre timmar! Lärde henne inte så mycket svenska dock..vi pratade mest om skillnader mellan Australien och Sverige. Det visade sig iaf att hon är manager för ett fritidscenter som behövde personal och hon visste att jag sökte jobb så frågade om jag var intresserad..jaaa svarade jag=) Det är ett fritidscenter för barn mellan 5-12 år, innan och efter skolan. Det är ett väldigt sportinriktat center som spenderar mesta tiden utomhus vilket passar mig bra. De har tennisbanor och en stor gräsplan utanför, på insidan är centret ganska litet. Jag har inte haft tanken på att söka den här typen av jobb med barn, men nu dök en kanonmöjlighet upp så det är bara att testa på! Det är ca 50 barn och 7-8 anställda. Det finns ett par barn som är döva så många använder teckenspråk samtidigt som de pratar, vilket innebär att de flesta barn och anställda har lärt sig teckenspråk. Det är ett väldigt intressant center med mycket i rullning!

Eftersom centret är öppet före och efter barnen skolgång så finns inga heltidsanställda. Man jobbar skift och antalet varierar, jag är bara glad för de tider jag får jobba! Jag jobbade min första dag redan idag! Det ligger i en suburb på andra sidan floden, tar 15 minuter med färjan dit+15 min promenad så det är helt ok. Går buss och tåg också men färjan är finaste resemedlet=)

Idag har det regnat vilket innebär att alla barnen var inomhus mesta delen av tiden, men det gick väldigt bra ändå. Det verkar vara väluppfostrade och "lugna" barn. Vissa gör läxor, ritar, målar, spelar spel, dator, läser mm. Finns massor att välja mellan, en tjej bad mig rita en flicka på ett papper men kass som jag är på att rita slutade det med att jag kom undan med en blomma =) En kille visade stolt att han visste vart Sverige ligger på en jordglob =) Det var en bra eftermiddag, med mycket nytt! Så nu är jag helt slut..!! Ska jobba på torsdag igen.

Har även en intervju på torsdag för en lite speciell sportbutik som även har träningsklasser i sin butik. Det är en gruppintervju där alla ska hålla en lite lektion i något valfritt (som berättar lite om personen man är). Jag har ingen aning om vad jag ska hålla.. förslag mottages gärna!!;-) Ska bli spännande..! 

Just det ja, var ju på Bollywood dans igår och det var jätteroligt!! Om ni har sett någon indisk film så brukar det alltid vara med lite bollywood dans i.. Riktigt kul så det blir fler gånger! Efter det gick jag, Jen och Martina till en restaurang åt gott och tog en drink för att fira mitt nya jobb=) En grymt bra måndag får jag säga! Vi har äntligen fått internet nu också!! Skönt att slippa gå till biblioteket.. Känns riktigt lyxigt att ha det hemma i lägenheten =) Så nu ska vi se på ett avsnitt av Two and a half men!


Kommentarer
Postat av: jerd.palmqvist

GRATTIS till jobbet! Här kommer tips till nästa jobbinterjuv...Du är bäst på HÄLSA-TENNIS-FOTBOLL-LÖPNING-MASSAGE etc.

DANSEN , ÄR DET NÅGOT FÖR MIG?



KRAMAR JERD

2010-04-21 @ 16:19:42
Postat av: Margaretha

Grattis till jobb nr 1!

Det är verkligen roligt att kunna följa er, både i text och bild. Du skriver så härliga skildringar om ert liv "där borta"!

Ha det gott! Hälsningar Margaretha

2010-04-22 @ 22:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brisbane

Göteborg

RSS 2.0